Pojdi na uvodno stran. Zemljevid strani. Natisni stran. Pišite nam. Kolofon

Zveza društev za socialno gerontologijo slovenije

Partizanska cesta 12,
2000 Maribor

PE: Gregorčičeva 20,
5270 Ajdovščina

PE: Ljubljanska cesta 58,
1230 Domžale


e-poštni naslov:
zveza@skupine.si

Interne novice Zveze ...

 

Pazimo nase, poskrbimo zase in migajmo ... - DOMA (II. del)

Prejšnji teden smo vas povabili k miganju doma - izvajanjem vaj za vsakogar, ki so bile predstavljene v okviru (že zaključenih) projektov »(Z)migaj se« in »Pazi nase in (po)skrbi zase«. Upamo, da jih z veseljem in brez težav izvajate!  Nekatere telesne vaje so predstavljene tudi v kratkih filmčkih in vabljeni k ogledu: https://www.skupine.si/(z)migaj_se/gibanje/#film_ki

Tokrat z vami delimo nekaj predlogov kako, v množici ne ravno pozitivnih novic, (po)skrbeti  za duševno zdravje. 

pisanje dnevnika1

 

1.    pisanje dnevnika

Veliko od nas je to lepo navado gojilo v otroštvu in mladosti, nekateri pa jo ohranjate še sedaj, v zrelih letih. Tudi veliko skupin zapisuje dogajanje oz. poudarke vsakotedenskih srečanj (kronika skupine) in tako se ohranja zgodovinski spomin skupine. Nekateri voditelji ali člani v dnevnik vključujete tudi fotografije, članek iz časopisa o katerem ste se pogovarjali, prispevek, ki govori o skupini, lepo misel… Kako zanimivo je polistati za nazaj in obuditi dogajanje, ki smo ga že (skoraj) pozabili!

V teh »«koronačasih« lahko izbiramo med različnimi vrstami dnevnikov, kar nam je pač bližje:

-          osebni dnevnik: vanj vsakodnevno zapisujemo misli in razmišljanja, ki se nam pojavljajo tekom dneva. Lahko je tudi le en stavek, ena misel, ki se nam utrne. Lahko je povezana z  opazovanjem dogajanja okrog nas ali pa z dogajanjem v nas samih. Vsak od nas ima verjetno že izkušnjo kako se naš um umiri in nam marsikaj postane bolj jasno, ko misli, ki so prej v naši glavi prhutale kot ptice, zapišemo na papir ali računalnik.  

-          dnevnik hvaležnosti: včasih pridejo trenutki, ko se nam zdi, da vsenaokrog poslušamo le slabe novice, kar v nas vzbuja strah, zaskrbljenost in tesnobo. Zato je v takih trenutkih pomembno, da misli zavestno preusmerimo na bolj pozitivno. Dobrodošel pripomoček je lahko  dnevnik hvaležnosti, v katerega vsak večer zapišemo od tri do pet stvari, za katere smo hvaležni tisti dan.  To je npr. lahko: izboljšanje zdravja, klic prijateljice, čudovit sončen dan, opazovanje cvetoče češnje, uspela praznična potica

-          dnevnik skupine: v tem obdobju naše skupine ohranjajo povezanost s pomočjo telefonov,  sporočil, pogovorov preko balkona ali okna na varni razdalji. Ne vemo, kdaj se bomo lahko končno srečali v živo, se rokovali, objeli. Koliko si bomo takrat imeli za povedati! Voditeljice in voditelji se lahko skupaj s članicami odločimo, da drobne informacije, misli in dogodke (od članic in svoje) zapisujemo v (poseben) dnevnik, ki ga bomo potem skupaj pogledali na prvem srečanju. Če pa ste v skupini domači s sodobno tehnologijo,  medsebojna izmenjava informacij poteka še lažje in bolj tekoče. 

 

2.    postavljanje malih izzivov:

Vsakodnevna rutina je koristna  zadeva, še posebej v času, polnem novih in neznanih izzivov. Stalnost pripomore k občutku večje varnosti, do neke mere tudi obvladovanja situacije. Včasih pa za občutek živosti potrebujemo »nekaj več, nekaj novega«! Mogoče tudi v teh »koronačasih«, ko sicer dosledno spoštujemo zunanje omejitve, postavljene z namenom zaščite nas vseh.

Kako smo lahko ustvarjalni, stopimo iz ustaljenih okvirjev?

-          preizkusimo nov recept ali pa čisto novo sestavino

-          za tiste, ki uživate v ročnih spretnosti,  se vedno najde kak nov izziv

-          začnemo z učenjem novega jezika, čeprav ga mogoče sploh ne bomo potrebovali

-          omislimo si nov hobi (konjiček)

-          spoprijateljimo se z novejšo tehnologijo, programi in aplikacijami…

 

3.    zbiranje pozitivnih misli ali besedil pesmi, ki nas navdihujejo:

Tako kot vonjave, ki prikličejo spomine, je to lahko tudi pesem ali misel. Včasih nam slišana misel ali pesem po radiu prikličeta spomine, na dogodke in osebe. Ni nujno, da so samo pozitivni, v spominu nam pogosteje ostajajo bolj prelomna leta in dogodki. Mogoče že imate izkušnjo, ko vam je v vašem izzivov polnem obdobju pomagala kakšna pesem ali misel. Da ste lažje verjeli, da bo šlo naprej in da bo šlo na bolje... Začnite te dni s sestavljanjem seznama sporočilnih, močnih, navdihujočih, borbenih, pomirjujočih, upajočih, razmišljujočih  pesmi ali misli!

Naj zaključim s trenutno mojo najljubšo: …želim si, da se to ne bi zgodilo… Tako kot vsi, ki živijo v teh časih. Toda o tem ne odločamo sami. Vse, kar se moramo odločiti je, kaj storiti s časom, ki nam je dan...

M.S.

 

 

Še -1097 dni do:

"skupnega praznovanja 30-letnice programa Skupine starih ljudi za samopomoč, ki bo 1. 6. 2017 v Celju"

Koledar

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
<maj junij 2020 jul>

podporniki



prijava v extranet